יום שבת, 17 במרץ 2012

עוגת ביסקוויטים

עברו הרבה שנים מאז שהכנתי את העוגה הזאת...אולי בגלל הטעם התעשייתי של הפודינג וניל, או אולי בגלל הכמות האסטרונומית של השמנת המתוקה...אבל אני באמת חושבת שהעוגה הזאת שווה את הטעם.
וגם באמת השתדלתי והפחתתי את הכמות של השמנת מתוקה. אני אפילו אסתכן ואגיד שאפשר להשמיט את השמנת המתוקה בציפוי שוקולד וגם אפשר להשמיט את השוקולד הלבן ועדיין יצא טעים- רק תוסיפו במקום כפית וניל טהור או מחית וניל או כף ברנדי או רום.
זאת אולי עוגה של ילדים, אבל אני כבר לא ילדה (עוד מעט בת 25) ואני מאוד אוהבת את העוגה הזאת- אז תכינו אותה! קדימה לעבודה!
רשימת מכולת:
חבילה כפולה של ביסקוויטים (אני השתמשתי בפתי בר)+מעט חלב לטבילה
500 גרם גבינת שמנת 5%
250 מ"ל שמנת מתוקה 32%
חצי כוס סוכר
100 גרם שוקולד לבן
1 כוס חלב
פודינג וניל- חבילה אחת
לציפוי גנאש שוקולד:
9 כפות שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד מריר
חצי כוס חלב
קורט מלח
אופן ההכנה:
מקציפים את הפודינג וניל, 250 מ"ל שמנת וכוס חלב במשך כ-3-4 דקות עד לקבלת קרם יציב.
בסיר קטן ממיסים את השוקולד הלבן עם כ-3 כפות חלב על אש מאוד נמוכה או במיקרוגל בפולסים קצרים של 20 שניות עד להמסה מלאה.
מאחדים את השוקולד הלבן המומס עם הגבינה והסוכר.
מערבבים את 2 הבלילות יחד לתערובת הומוגנית.
בסיר קטן או במיקרוגל מכינים את הגנאש שוקולד מריר- מוסיפים חצי כוס חלב, 9 כפות שמנת מתוקה ושוקולד מריר עד להמסה מלאה של השוקולד ומניחים בצד לקירור קל.
הרכבת העוגה: טובלים ביסקוויטים בחלב ומתחילים לרצף את התבנית. לאחר מכן מוסיפים מחצית מכמות בלילת הקרם פודינג-גבינה ומוסיפים עד שכבת ביסקווטים טבולים בחלב, ואז את המחצית השנייה של הבלילת קרם פודינג-גבינה ולבסוף עוד שכבת ביסקוויטים אחרונה ומעל כל זה את הגנאש שוקולד מריר.
מכסים בניילון נצמד או בנייר אלומיניום ומכניסים למקרר למס' שעות להתייצבות.
בתאבון:)
נ.ב.
מתחשק לי לשתף בשיר קטן ואהוב לסיום הסוף שבוע:
יוני רכטר ועלי מוהר- כל עוד
שבוע מקסים לכולם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה