יום חמישי, 8 במרץ 2012

עלי גפן ממולאים


אני נולדתי למשפחה אשכנזית- חצי פולניה וחצי רומניה.
כל הקשר שלי למאכלים כמו קובה, חילבה, מפרום ומוסקה הוא מקרי בהחלט.
אבל הגורל בכל זאת הפגיש בינינו- ואף הכנתי הרבה מהמאכלים האלה בעצמי.
ה-top 2 שלי הם כנראה העלי גפן ממולאים והקובה
את הקובה עדיין לא העזתי להכין...אני מחכה לאיזה סבתא עיראקית שתלמד אותי (יש מתנדבות?)
אבל עלי גפן זה די פשוט, במיוחד אם מכינים כמות של 20-30 עלים.
רשימת מכולת:
בערך 20-30 עלי גפן (משומרים או טריים)
חצי קילו בקר טחון גס (טחון פעם אחת בלבד, אני אוהבת צלעות)
כוס אורז לבן עגול
בצל קטן קצוץ דק
חופן נענע קצוצה
חצי כפית קינמון
חצי כפית פלפל אנגלי
פלפל שחור ומלח לפי הטעם
כף שמן זית
מיץ מלימון אחד או שניים
2-3 שיני שום
אופן ההכנה:
בקערה מניחים את חומרי המלית- בשר טחון, נענע קצוצה, בצל קצוץ, קינמון, פלפל אנגלי, מלח, פלפל, שמן זית ואורז. לשים היטב את התערובת (לא מטגנים את הבשר הטחון).
שוטפים את עלי הגפן במים. אני אישית תמיד קונה את המשומרים ושוטפת אותם במים בתוך קערה כמה פעמים.
לוקחים כמות קטנה מהמלית (בערך כף) ובעזרת כף היד יוצרים צורה מוארכת וממלאים את העלה גפן.
את העלה גפן מתחילים לגלגל מעט ואז מקפלים את הקצוות פנימה וממשיכים לגלגל עד לצורה המוגמרת.
מניחים את העלי גפן בסיר רחב צפופים יחסית זה לזה ומוסיפים את מיץ הלימון ושום קצוץ גס.
מוסיפים מים עד שלושת רבע הגובה של העלים ומכסים את העלים בצלחת גדולה כדי למנוע מהם לזוז.
מביאים לרתיחה ומכסים ומנמיכים לאש נמוכה. מבשלים כ-30-40 דקות עד שהנוזלים מתאדים.
חשוב לשים לב שהתחתית לא נשרפת ושיש מספיק מים. אם רוצים, ניתן לכסות את הסיר בעלי גפן לא ממולאים לפני שמניחים את העלי גפן הממולאים כדי שהסיכוי שהם ישרפו יהיו נמוך יותר.
מגישים חם או קר- לי זה טעים כך או כך.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה