יום שני, 10 באוקטובר 2011

לביבות קינואה וירקות


הרושם הראשוני שלי על קינואה לא היה טוב במיוחד.
הטעם שלה היה תפל וחסר מעוף מבחינתי והחלטתי שאני לא נוגעת יותר בדבר הזה (שמסתבר שזה זרע של צמח הגדל בדרום אמריקה, שיהיה).
אבל אז הגיעו הלביבות קינואה הנפלאות האלה שאמי הכינה בארוחת החג, ונתתי לעבר המפוקפק שלי עם הקינואה לחלוף.
המתכון נשמע בריא והוא אכן מהספר המטבח הבריא של "על השולחן", אבל הן מטוגנות אז הבריאות מתעופפת לה מהחלון.
אבל הטעם- אחחחח, באמת שזה שווה את זה!

רשימת מכולת:

1 כוס קינואה
1 בצל קצוץ דק
1 בטטה קטנה מגוררת גס (אפשר להחליף בגזר אחד- אני יותר אוהבת בטטה)
1 קישוא או זוקיני מגורר גס
4 ביצים טרופות
שליש כוס פירורי לחם או פנקו
1 כף שמן זית
מלח ופלפל שחור גרוס
לטיגון- רבע כוס שמן קנולה

אופן ההכנה:

יוצקים 1 וחצי כוסות מים לסיר ומוסיפים את הקינואה ומביאים לרתיחה.
מכסים את הסיר ומנמיכים את הלהבה למינימום ומבשלים כרבע שעה.
לאחר שהקינואה התקררה קצת, מוסיפים את כל החומרים לקערה (פרט לשמן לטיגון כמובן)
ושמים את התערובת במקרר לחצי שעה לפחות (כדי לוודא שהלביבות לא יתפרקו במהלך הטיגון).
יוצרים מהתערובת כ-20 קציצות דחוסות בידיים לחות. חשוב מאוד להקפיד על שלב זה כדי שנקבל לביבות חתיכיות.
מחממים מחבת עם שמן קנולה על להבה בינונית ומטגנים את הקציצות 2-3 דקות מכל צד עד להזהבה.
הלביבות הכי טעימות כשהן חמות, אך ניתן לאכול אותן בכל טמפרטורה (גם קרות!)

מי רוצה ביס?

4 תגובות:

  1. הי! זה נשמע מעולה ובטוח שאנסה! אני דווקא מחובבות הקינואה, ובמיוחד קינואה אדומה. אעדכן איך יצא! :)

    השבמחק
  2. איך אני שמחה שהגעתי לפה! לא מזמן ניסיתי לראשונה קינואה והתאכזבתי קשות, יש לי הרגשה אבל שהמתכון הזה ישנה את דעתי ובגדול

    השבמחק
  3. היי, תודה רבה לשתיכן! ממש שמחתי לראות תגובות מבלוגריות שאני אוהבת לקרוא:)
    מקווה שתאהבו את המתכון.

    השבמחק
  4. היי! נראה מעולה... כבר מחכה לעוד פוסטים :)

    השבמחק