יום שבת, 12 באוקטובר 2013

עוגת תפוחים מושלמת (של דיוויד ליבוביץ')


אתם בוודאי מכירים את ההרגשה הזאת...החשק הזה לאכול עוגת תפוחים בסתיו.
מחפשים אחר המתכון המושלם ברחבי הרשת.
אבל הרשת מלאה במתכונים לא בטוחים.
מצאתי המון מתכונים עם פחות מדי תפוחים ויותר מדי סוכר (2 כוסות!)
עם המון חמאה וקינמון...
בסופו של דבר מצאתי את המתכון הנהדר הבא של דיוויד ליבוביץ':
http://www.davidlebovitz.com/2010/11/dorie-greenspan-french-apple-cake-recipe
לא היה לי רום, אז החלפתי אותו בליקר קרמל ששוכב לי במקרר.
הוספתי מחית וניל במקום תמצית וניל (כי זה מה שיש בבית).
האמת שלא שיניתי כמעט כלום, פרט לשימון האגרסיבי של התבנית עם חמאה (שימנתי את התבנית עם קצת שמן).
דיוויד מבקש לא להשמיט את הרום (או כל משקה אלכוהולי אחר שיש לכם בבית שיתאים- ברנדי, ליקר וכו')- אני מסכימה איתו לחלוטין!

רשימת מכולת:
4 תפוחים (אני השתמשתי בגרנד סמית, אבל אפשר להשתמש בתערובת של כמה סוגים)
2 ביצים גדולות (L)
3/4 כוס סוכר
115 גרם חמאה מומסת
3 כפות רום/ליקר/ברנדי
3/4 כוס קמח
3/4 כפית אבקת אפייה
קורט מלח

אופן ההכנה:
מקציפים ביצים (החלמון והחלבון ביחד) עם קורט המלח.
מוסיפים בהדרגה את סוכר תוך כדי הגברת מהירות הערבול.
לאחר כ-3 דקות שמקבילים קציפה תפוחה, מוסיפים את החמאה המומסת בהדרגה וכך גם את הליקר והוניל וממשיכים לערבל בעדינות.
מוסיפים את אבקת האפייה והקמח ומערבלים באיטיות רק עד להטמעתם בתערובת (עד שאין גושים).
לא לערבב יותר מדי!
מקלפים וחותכים את התפוחים.
איך אני עושה את זה?

בדיוק כך!
פורסת לרצועות דקות ואז חותכת באמצע.
כמובן שאני נפטרת מהליבה בדרך...:)
מערבבים את התפוחים שחתכנו עם הבלילה עד שהם עטופים בה.
מעבירים לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ ואופים ב-180 מעלות צלזיוס למשך 50-60 דקות.
אם לא ממתינים כחצי שעה עד לצינון, העוגה מאוד מתפרקת בחיתוך כי יש בה הרבה תפוחים.
לי זה לא מפריע, אבל אם יש אורחים אז צריך להתנהג בהתאם :).

בתאבון!

2 תגובות:

  1. נשמע מצויין! בא לי להכין גם מתכון תפוחים של טארט! כמו זה https://sapirgamliel.com/product/%d7%98%d7%90%d7%a8%d7%98-%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%97%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%a9%d7%a7%d7%93%d7%99%d7%9d/

    השבמחק